سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انکر تکست چیست ؟

انکر تکست چیست؟ اگر اندکی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت به تحقیق و بررسی بپردازید، حتما با مفهوم انکرتکست در ساخت بکلینک برخورد خواهید داشت. اما اساسا انکر تکست چیست و کاربرد آن به چه صورت است؟ موتورهای جستجو مخصوصا گوگل هنگام برخورد با آن چگونه عمل می کند؟ برای یافتن پاسخ این سوال و سایر مسائل مشابه توصیه میکنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید:

سوال: انکر تکست چیست؟

پاسخ: انکر تکست (Anchor Text) یا متن قلاب شده، در واقع همان متن قابل کلیک در یک لینک و اغلب به رنگ آبی و زیر خط دار است. احتمالا شما بارها دیده اید که بعد از کلیک روی لینک، نوشته به رنگ بنفش در می آید.

به عبارت دیگر در واقع انکر تکست، آن قسمت قابل مشاهده ی لینک است که با کلیک روی آن کاربر را به سایت یا متن دیگر پیوند می دهد. انکر تکست تاثیر زیادی در بهینه سازی و افزایش رتبه ی سایت در رنکینگ دارد و در بهتر شناختن موضوع یک سایت کمک زیادی می کند. انکرتکست یکی از مهم ترین آیتم ها و فاکتورهایی است که باید در سئو و بهینه سازی سایت به آن توجه شود.در حقیقت هر چه از انکرتکست های بهتری استفاده کنیم منجر به ارتقاء رتبه بندی سایت شما از نظر گوگل خواهد شد.

برای مثال در نوشته زیر، عبارت «کلیک کنید» انکرتکست است.

مثال: اینجا کلیک کنید.

فلسفه ی نام گذاری انکر تکست چیست؟

انکر تکست از دو کلمه ی Anchor به معنای لنگر و Text به معنای متن یا نوشته تشکیل شده است. ریشه ی کلمه Anchor ، همان واژه ی Ank به زبان روسی یعنی قلاب است. می دانید که لنگر ابزاری است که برای محکم کردن و اتصال کشتی به نقطه ای از کف دریا به کار می رود تا از حرکت شناور جلوگیری کند. یک لنگر میتواند کشتی را در شرایط سخت و طوفانی از غرق شدن نجات دهد. لذا لنگر نماد قدرت در شرایط سخت است.

انواع انکر تکست

حال می خواهیم برخی از انواع انکر تکست ها را به طور مختصر بررسی نماییم:

1- انکر تکست Exact Match

انکر تکست Exact Match یا به فارسی همان «تطبیق دقیق» مهم ترین انکر تکست موجود است. در این نوع فقط «کلمه ی کلیدی» لینک می شود. تجربه نشان داده است که این نوع از انکر تکست تاثیر زیادی در بهبود رتبه ی سایت شما دارد ولی باید از تکرار بیش از حد آن اجتناب شود تا توسط گوگل اسپم شناخته نشده و منجر به جریمه شدن سایت شما نشود. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید تقریبا 90 درصد از کسانی که برای خرید بک لینک قوی از سایت ما اقدام می کنند، از این نوع انکرتکست استفاده می نمایند.

برای مثال اگر کلمه ی کلیدی سایت شما «تور استانبول» است، انکر تکست هایی که برای آن می سازید همان کلمه ی کلیدی «تور استانبول» باشد. یعنی شکل ظاهری بک لینک شما به صورت زیر درخواهد آمد: تور استانبول

2- انکر تکست Generic

انکر تکست Generic یا عمومی با عبارت هایی مثل «ادامه ی مطلب» ، «اینجا کلیک کنید» ، «اطلاعات بیشتر» ، «بیشتر بدانید» و … شناخته می شوند. این انکرتکست ها یکی از انکر تکست های کاملا طبیعی به شمار آمده و در گذشته بیشتر از این نوع انکر تکست ها استفاده می شد. این انکرتکست ها از لحاظ پنالتی و … 100% ایمن هستند چون حاوی کلمه کلیدی نبوده و مشخص است که صرفا برای هدایت بازدیدکننده به صفحه هدف ایجاد شده اند.

نکته: توصیه می شود که برای طبیعی ساختن فرآیند لینک سازی حتما مقداری انکرتکست از این نوع در پلن خود بگنجانید.

3- انکر تکست Naked

در انکر تکست عریان از کلمه ی خاصی در متن استفاده نمی شود فقط آدرس URL سایت به عنوان متن لینک استفاده می شود.

برای مثال https://7backlink.ir/  از این نوع انکر تکست است.

نکته: این نوع لینک سازی هم بسیار طبیعی به نظر می رسد و به نظر بسیاری اصلا استفاده شما از این نوع انکرتکست هیچ محدودیتی نخواهد داشت و شما به سادگی می توانید نه صرفا برای لندینگ پیج ها بلکه برای کلیه صفحات وب سایت خود از این نوع انکرتکست استفاده نمایید.

برای مطالعه ادامه مطب در سایت منبع روی انکر تکست چیست کلیک کنید