سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رپورتاژ چیست

رپورتاژ یعنی چه؟ اگر اندکی در زمینه های مربوط به دیجیتال مارکتینگ تحقیق کنید، حتما با این پرسش مواجه گشته اید که رپورتاژ آگهی یعنی چه و چه معنایی می دهد؟ یا این که اساسا رپورتاژ آگهی چه فایده ای دارد؟ و یا دنبال خرید رپورتاژ دائمی بوده اید. در این نوشتار به صورت کامل به تشریح این موضوع برای شما علاقه مندان خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید:

احتمالا برای شما هم پیش آمده که شنیده باشید برخی از کسب و کارها در رسانه‌های پرمخاطب و پرطرفدار مانند سایت‌های پربازدید حوزه‌های مختلف، رپورتاژ آگهی منتشر کرده‌اند. البته به جز تحقق اهداف تبلیغاتی و بازاریابی، رپورتاژ خبری در ساخت بک لینک نیز نقش بسزایی دارد. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم رپورتاژ آگهی چیست و چگونه به سئو سایت کمک می‌کند.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپرتاژ یعنی چی؟ همان‌طور که می‌توان حدس زد رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در واقع نوعی از تبلیغات متنی در قالب یک گزارش و خبر است. سایت مشهور Entrepreneur در تعریف خود از رپورتاژ آگهی در پاسخ به این سوال که معنی رپورتاژ چیست؟ این گونه می‌گوید که:

«رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) در واقع اطلاعیه‌ای است که از سوی واحد روابط عمومی با هدف اطلاع‌رسانی اتفاقات کسب و کار به مردم در رسانه‌های مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند منتشر می‌‌شود.»

به زبان ساده تر به عزیزانی که می پرسند معنی کلمه رپورتاژ چیست؟ باید گفت رپورتاژ، یک متن حاوی چند لینک به وب سایت شما و هم چنین اطلاعات تماس بیزنس شما است که شما به دلیل تبلیغ بیزنس خود آن را در وب سایت های دیگر منتشر می سازید.

رپورتاژ

سئو و بهینه سازی سایت

هنگامی که یک گزارش از کسب و کار و وب سایت شما در تعداد زیادی سایت دیگر منتشر شود. ربات های گوگل نیز با مشاهده این گزارشات به این نتیجه می رسند که احتمالا سایت شما یک بیزنس مهم است. لذا رتبه شما به صورت قابل توجهی در گوگل بهبود خواهد یافت.

انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها در گرفتن بک لینک و بهبود سئو خارجی سایت است. علت اصلی این مسئله اینجاست که وقتی رپورتاژ خود را در یک سایت پرمخاطب منتشر می‌کنید و روی کلمات کلیدی موردنظرتان لینک می‌دهید، می‌توانید از یک سایت معتبر لینک فالو (Follow) داشته باشید و در نهایت خرید بک لینک معتبر به عنوان رپورتاژ می تواند کمک زیادی به سئوی شما کند؛ ضمن اینکه متن رپورتاژ شما در نتایج گوگل رتبه خوبی خواهد داشت.

دیده شدن بیشتر

با توجه به فراگیر بودن و جامعیت رپورتاژ آگهی که در بالا به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید کانال‌های توزیع محتوای زیادی را چون سایت‌های پربازدید و پرمخاطب، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های مکتوب و… انتخاب کنید تا بتوانید طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار دهید. بنابراین انتشار رپورتاژ آگهی شانس و فرصت دیده شدن برند و محصولات شما را چندین برابر می‌کند و یکی از کارکردهای اصلی رپورتاژ برندسازی و آگاهی از برند است.

مناسب برای همه

یکی دیگر از مزایای مهم رپورتاژ آگهی است که همه کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ می‌توانند با اهداف مختلف از این روش استفاده کنند. فرقی نمی‌کند کسب و کار شما یک نمونه B2B یا B2C باشد، مهم این است که با انتشار یک رپورتاژ آگهی قدرتمند می‌توانید حرف خود را به گوش مخاطبان زیادی برسانید. به عبارت دیگر حتی لازم نیست که شما برای کسب و کار خود اصلا یک وب سایت داشته باشید. بلکه می توانید در وب سایت های دیگر تبلیغ کنید که خدمات ساختمانی را انجام می دهید و شماره تلفن خود را برای این منظور قرار دهید.

همان طور که پیشتر اشاره کردیم یکی از مهمترین مزایای انتشار رپورتاژ و بکلینک در کانال‌های پرمخاطب توزیع محتوا این است که آگاهی از برند شما بیشتر می‌شود. ضمن اینکه تداوم انتشار رپورتاژ می‌تواند به افزایش اعتبار برند شما کمک کند. این موضوع برای گوگل خیلی خیلی خیلی مهم است. حتی اگر شما یک رپورتاژ که لینکی در آن وجود نداشته باشد ولی برند «دیجی کالا» در آن به چشم بخورد را در سایت های مختلف منتشر نمایید، این سبب خواهد شد که این برند نزد گوگل شناخته شده تر گردد.

جهت مطالعه ادامه مطلب در سایت منبع روی رپورتاژ چیست کلیک کنید